Är det bara jag?

Jag har dom tre senare åren… alltså hela högstadiet. Har jag känt mig dålig. Fett och gemfört mig med alla andra. Ett tag slutade hag helt äta. Ljög för mina föräldrar. Jag gick till matsalen för att se vilken mat det var i mstsalen för att kuna säga det till pappa. Känner mig fortfarande fett. Och gemför mig fortfarande men nu orkar jag inte bry mig. Visst jag hatar att shoppa. Jag räknar kalorier. Men jag spyr inte längre. Hur jag ser ut har påverkat mig väldigt mycket. Har alltid hatat mig själv, jag började på riktigt dåligt. Sen träffade jag mitt ex då… vi var ihop i två år… allt var bra. Men nu när han dumpat mig… har jag börjat med att inte ha ngn aptit och skär mig igen., detta är första gången jag skriver ett inlägg så vet inte hur det funkar men gör ett sista försök iaf… har försökt för många gg att dö men intr lyckas…

//Embla

Bästa Embla,

Det här är allvarligt och du måste få professionell hjälp direkt. Kan du prata med din skolkurator? Din vårdcentral? Eller din närmsta ungdomsmottagning? Tjejzonen har också en chatt där du kan få samtalsstöd här:
https://chatt.tjejzonen.se

Vi på Progress me vill gärna hjälpa dig att stärka din självkänsla men det här kräver nog mer än hjälp genom självkänsla-övningar. Du får gärna berätta när du kontaktat någon som kan hjälpa dig proffessionellt. Vi hjälper dig gärna parallellt här <3

Kram, Stina på Progress me