Är det något fel på mig?

Hej,

Det började när jag gick i 7:an. Jag började lägga märkte till mitt utseende mer och alla problem med det. Jag var för tjock, för lång, för ful. Jag började hata mig själv. Så jag försökte fixa problemet själv. Började äta hälsosamt, träna, sova tidigt men ingenting fungerade. Jag kollapsade av trötthet innan jag ens tränat i 5min och jag sov oerhört längre än vanligt och missade alla mina morgonlektioner. Gick från att vara toppelev till en elev med D i snitt på alla betyg. Jag fick mitt första F och det kändes som en del av mig dog. När det ända jag var bra på gick dåligt för mig började jag också gå upp ännu mer i vikt. Helt plötsligt vägde jag 10kg mer än vanligt. Panik fick mig att sluta äta. Så min mens blev inte bara oregelbunden, utan kom inte på flera månader. Jag levde på vatten i dagar i streck. Började fatta problemet när jag skakade av kyla även fast jag var i Afrika under sommaren. Hade feber konstant. Sen kunde jag inte gå upp från min säng utan att falla ihop. Mina ben skakar än idag om jag står mer än 5 minuter. Jag saknar mig själv, saknar den jag var. Jag vet inte om jag någonsing kommer att få tillbaks den delen av mig, men vill bli av med den här delen först. Vad är som är fel på mig? Är det något som kommer att sluta? För att nu har det gått nästan 4 år och jag känner på samma sätt som jag gjorde i 7:an.

Hej, vill bara säga att jag tycker att du är så himla stark.
Jag tror nog att du sätter väldigt mycket press på dig själv och det kan skada din bild av dig själv. Kanske är det också det som fått dig att pressa dig själv så hårt och förändra din självkänsla. Jag önskar så att jag bara hade kunnat krama om dig och säga att det finns hjälp att få.
Har du pratat med någon? Hur ser din familj på detta? Har du någon i din närhet som du tror kan hjälpa till och stötta dig? Snälla skriv tillbaka, du är värd allt det bästa. Kram