Hur ska jag göra?

Hej!

Under hela min uppväxt har jag jämfört mig med alla andra.
Jag har även fått kommentarer om min vikt, längd osv. Jag kände mig jättedålig överhuvudtaget för alla andra var så bra på allt de gjorde.

Men för 1,5 år sen så jag la på 3 pass i veckan och körde dubbelträning vissa dagar…
Men jag åt ingenting. Jag äter ingen frukost, äter nästan aldrig lunch, äter typ ett äpple innan träningen och äter typ inget på tävlingar.
Om jag hoppar över en träning så får jag jättemycket ångest över det.
Det här har fortsatt i tills nu.

Hur ska jag kunna älska mig mer och hamna på banan igen?

Att älska sig själv är tyvärr inte alltid det lättaste… Vilket är ganska konstigt egentligen när man tänker på hur fantastiska varelser vi alla är!? Jag tror att vi ibland glömmer bort att vi alla är unika och fina, precis som vi är. Och då måste vi påminna oss själva om det. Du skulle kunna testa den här övningen:

Gör den varje kväll i 1 vecka (gärna fler!!). Kan du känna någon förändring? Om du inte känner att det funkar så bollar jag gärna lite fler idéer med dig.

Jag har också varit extremt fokuserad på min vikt, träning och mat så jag förstår verkligen hur lätt det är att hamna i en sådan spiral. Jag har lyckats ta mig ur det och det är verkligen SÅ värt att kämpa för. Nu äter jag vad jag vill för att jag är hungring eller känner för det, tränar när jag har ork och tid. Och min våg har jag slängt. Jag är snällare mot både mig själv och min omgivning. Det är kämpigt, och ibland behöver man hjälp. Men återigen, det är så värt det.

Kram!
Stina på Progress me