Jag behöver lite hjälp

Hej,
Jag är lite rädd för mig själv kan man säga. Jag vet inte vad som har hänt riktigt. Mina föräldrar säger alltid att man ska äta mat osv och blir liksom besvikna på mig när jag inte äter.
Jag ska förklara mitt problem så gott det går…

Jag äter ganska lite, under 1000 kalorier per dag och dessutom spyr jag upp maten efteråt. Jag är ofta trött och irriterad på typ alla. Jag drar mig från att vara med familjen. Detta har pågått sen i början av sommarlovet, så kanske inte jättelänge.
Är det någon som känner igen sig? Har ni något tips på hur jag ska bli kvitt detta?
Kram <3

Hej fina du! Jag vet hur det känns. Du äter alldeles för lite och du lever väldigt ohälsosamt. Hur svårt det här än kommer låta så måste du få hjälp. Om dina föräldrar inte tar initiativet måste du själv prata med skolsköterskan, skolkuratorn eller någon vuxen du litar på som kommer hjälpa dig. Vet du någon vän du vet hjälper dig kan du även prata med den.

Din kropp kommer stänga av inom kort. Tillslut orkar den inte mer pga svält. Du måste stå emot ätstörningen och du måste få hjälp om du vill överleva. Snälla gör någonting åt detta innan det är försent. Kram :heart:

Tack, jag har försökt kontakta umo, men har inte fått någon kontakt än… Ska försöka igen!
Kram❤️