Jag tror jag behöver hjälp

Hej ! Jag är en tjej på 19 år och har problem med min psykiska och fysiska hälsa (på så sätt att mina ben inte längre håller upp min kropp), samt att jag har problem hemma.

Jag är lite osäker på om jag har en ätstörning eller inte. Jag får grov ångest när jag äter mer är 3 msk oavsett vad det är jag äter. Antingen kräker jag upp det med hjälp utav mina fingrar mm eller så väljer jag att inte äta. Känner mig aldrig hungring och tycker att jag är tjock. Periodvis använder jag mig utav olika form av laxeringsmedel. När jag kunde gå brukade jag gå i ca 3 h om dagen sammanlagt för att vara säker på att jag bränt upp maten.

Mina vänner, familj och pojkvän ser att jag går ner i vikt och säger att jag har en ätstörning trots att jag själv inte ser detta. Dock kan jag hålla med om att jag alltid tänker på att jag e tjock (speciellt magen), vad jag får i mig tex antallet kcal osv och jag har knappt någon aptit.

I slutet av 2016 blev jag nekad vård från ätstörningsteamet i Malmö det enda de så var " ja du äter för lite men det är ju vanligt att man tänker på hur man ser ut men du har ingen ätstörning"

Vägde innan 98 kg och nu Väger jag 46,5 vilket jag har svårt att tro på pga sättet jag ser på Min mage. Fler och fler ben blir tydliga så som nyckelben osv. Jag måste ärligt säga att jag blir såååå glad när jag ser de olika benen komma fram.

Hej! Du behöver få hjälp och jag uppmanar dig till att försöka kontakta ätstörningscentrum i Malmö igen. Ifall du inte har pratat med Capiokliniken i Malmö borde du göra det. Där kan du gå dagvård och lära dig att få rutin på dina matvanor.
Det är en lång och jobbig resa att ta sig igenom, och du behöver träna upp din självkänsla. Ta del av de övningar vi lagt upp här i forumet och läs även andra trådar. Kanske känner du igen dig i något?
Du har en fel bild av dig själv och det kommer vara svårt att inse att du inte ser ut så som du ser dig själv. Ta hjälp innan det är för sent. Skriv gärna när du kontaktat dem så ser vi ifall vi kan hjälpa dig ännu mer. Kram

Hej asså idag var sååå läskig jag fick till och från 8-9 hjärtklappningar som varade i 1 h eller en halvtimme varje gång. Mina armar, händer, ben, fötter skakade som in i helvete. De va inte det värsta… Asså jag va som typ förlamad men ändå inte, kunde inte flytta/lyfta mina ben (Min pappa fick lyfta ner mina ben i 90° så att jag skulle kunna sitta på sängen ) har sedan en tid tillbaka börjat få problem med minnet, att koppla vad folk säger (det är som att jag hör de prata med mig Men ändå inte. Har även börjat få problem med talet . I really need help

Var på psykiatri partners i Lund och läkare bara gav mig mer sömnmedicin trots att jag sa att jag verkligen behöver hjälp med deprission och min ätstörning va hans svara att "jaja du har säkert en ätstörning och en djup deprission men vi kan inte ta tag i allt på en gång. "