Mår dåligt över min kropp

Hej jag är en tjej på 15 år. Jag mår väldigt dåligt över min kropp, jag är 165 cm lång och väger runt 43 kg. Mina kompisar klagar mycket på smala personers kroppar vilket får mig att undra: vad tycker dom om min kropp?
När vi hade mätt och vägt oss hos skolsköterskan hade en av mina kompisar gått ner i vikt, tror hon vägde runt 50 kg. Många kompisar sa att det var hemskt och om hon fortsatte så skulle hon få anroxia. Det fick mig att tänka mer o mer på min kropp. Jag blev rädd för att jag visste att jag vägde mindre än henne. Jag hade inte heller gått upp något sen vi var hos skolsköterskan sist, jag hade bara växt 3 cm. Ibland när jag kollar mig i spegeln kan jag känna mig tjock även fast jag vet att jag är smal?
En av mina kompisar kan ibland påpeka min kropp, hon säger ofta vad smal du är! Och inte som en komplimang. Jag jämnför mig ofta med andras kroppar och är rädd att inte kunna passa in på gymnasiet pga min kropp. Jag tror jag äter hyfsat bra, under vissa dagar kan jag skippa maten. Ibland när jag blir arg eller ledsen kan jag straffa mig med att inte äta, även fast jag vet att jag vill gå upp i vikt.
Jag vet att detta inte är ett särskilt stort problem (jag vet inte om jag överdriver) men jag vill kunna älska min kropp men vet inte hur? Jag vill veta ifall jag är underviktig? Om jag behöver äta mer?

I mina öron låter det som att du väger ganska lite i förhållande till din längd, men om du är underviktig kan någon med expertkunskap bättre avgöra. Det låter dock som att du inte har en jättebra relation till mat och din kropp eftersom du skriver att du ibland straffar dig själv med att inte äta och att du vill kunna älska din kropp. Jag tycker det låter som att du behöver proffesionell hjälp. Skulle du kunna prata med din kurator? Eller någon på din närmsta ungdomsmottagning?

Skriv gärna och berätta hur det går.

Många kramar <3

Hej!!
Tack så mycket för din hjälp!
Det tog ett tag innan jag faktiskt vågade gå och fråga vår skolsyster.
Vi gör lite undersökningar för att se ifall jag är underviktigt.
Tack så jättemycket
Kram <33