Min erfarenhet av aneroxia

Hej! Jag är en tjej som är i “början” av min anorexi …
Mitt BMI ligger på 16, mina föräldrar och närstående är oroliga och vill lägga in mig på LPT då min psykiatriker anser att jag är i så pass dåligt skick, trots att vikten egentligen inte är farligt låg!
Har dock inte fått någon vidare information om hur det går till vart man blir inlagd osv. Vet någon mer kring detta? Vad händer egentligen?
Jag undrar om ni vet hur det går till, kan anorektiker vårdas på en allmänpsykiatrisk avdelning, eller måste man vara på ett anorexi center? Jag är både rädd och förvirrad… Någon som vet?

Hej! Blev precis medlem här :slight_smile:
Jag blev inlagd på dagverksamhet. Där fick man äta tillsammans med andra och man fick bra insyn på hur en normal portion och måltid ser ut. Jag skulle föreslå ett ätstörningscenter till att börja med. Om det känns opassande kan du ju alltid övergå till en psykolog eller ungdomsmottagning osv❤️❤️❤️ Kram

Hej! Jag har varit inlagd tre gånger på psykiatrisk vård. Då jag var under 18 alla gångerna lades jag in på bups akutpsykiatri, där det är blandat med olika psykiska ohälsor! För mig hjälpte det mycket, du äter enligt matschema och vilar efter måltider osv. Ska börja dagvård nu i vår också vilket är lite friare då det inte är heldygn.
Kram :heart:

Hej jag var inlagt på SCÄs familjevårdsavdelning. Ta kontakt men SCÄ om du bor i Stockholm💜