Ska jag låta ängeln eller demonen vinna?

Hej, jag har tillochfrån fastat eller vad man ska säga. Men nu har det varit i en längre tid och jag har snart gått ner 10kg. Jag vet att jag är ätstörd och går i en utredning för anorexi. Men jag vill inte bli bra, samtidigt som allt jag vill är att kunna äta utan ångest. Försöker att ta bort ångesten men då blir det att jag äter mindre nästa dag. Hur, HUR? Ska jag göra för att finna motivation till att må bra så att djävulen på min axel inte vinner. Men jag vill oxå att mitt BMI ska bli lägre än 18,3, att det ska landa på 13 eller mindre. Hjälp

Hej! Jag är 17 år och diagnostiserad med anorexia nervosa. Jag vet precis vad du går igenom! Jag var själv där, men jag är näst intill frisk nu. Du måste fortsätta berätta allt du känner och att du vill gå ner i vikt, jag vet att det känns som att ingen behandling kommer hjälpa men det är verkligen inte sant. Du måste bestämma dig för att vinna över ätstörningen, det är fan inte enkelt men det är nödvändigt. Jag vill inte att du hamnar där jag varit, jag var endast någon dag från döden. Det är inte värt det, snälla försök och se det från ett annat perspektiv. Jag vet hur tufft det är att ta sig ur något sådant här, ta hjälp av dina nära och kära. @nellyviktooriia är min Instagram, skicka ett DM om du bara vill skriva om det och har frågor. Kram på dig vännen

Hej! Jag har också en ätstörning och precis som du gått ner 10 kg. Jag går ingen utredning för anorexi än för att jag har inte fått tid förän i juni vilket är skit för jag vill verkligen bli frisk. Min motivation har jag hittat i min gymnastik som jag tränar 3 ggr i veckan. Min psykolog med mina föräldrar har sagt att om jag inte går upp i vikt kommer jag att få träningsförbud. Det vill jag verkligen inte eftersom att träningarna är de roligaste timmarna i veckan! Just nu så får jag inte gå ut med kompisar och äta ute, sova över hos någon annan, eller äta själv i skolan. Detta är väldigt jobbigt och jag vill ju att det ska bli som vanligt vilket motiverar mig att bli frisk! En annan sak som motiverar mig är att till exempel börja följa tjejer/ kvinnor som är ”normalviktiga” och friska. Det hjälper mig att inse att man inte måste vara smal som en glasspinne med spinkiga armar och thigh gap för stt vara snygg och omtyckt! Ytterligare en grej som hjälp mig att bli motiverad är att testa/ köpa nya kläder i storlekar som passat mig förut men är förstora för mig nu. Jag vill ju kunna använda de snygga kläderna vilket gör mig motiverad att gå upp i vikt så jag kan göra det! Jag hoppas verkligen detta hjälper dig, skriv gärna hur det går! Hoppas du blir frisk snart❤️