Vet inte vem jag ska prata med

Hej! Jag mår jättedåligt och tycker inte att jag duger till något. Jag har ingen lust att gå till skolan eller hitta på något med kompisar för jag tycker att jag blivit för tjock. Jag vet inte vad jag ska göra eller vem ag ska prata med. Jag villinte säga något till mina föräldrar för dem kommer bara bli besvikna på mig känns det som. Dem bråkar redan mycket som det är och jag vill inte att jag ska bli en ytteligare jobbig grej. Mina kompisar kommer inte heller fatta dem säger alltid till mig att jag är “så nyttig och duktig” o jag vill inte att dem ska få en dålig bild av mig. Vad ska jag göra? Hur kan jag må bättre? Jag har försökt tänka positivt men vet inte det hjälper lixom inte.

Jag förstår precis hur du känner har varit i precis samma situation!<3

Vad jag gjorde åt de var att jag började prata med min idrottslärare i skolan som jag litade på och hade en väldigt bra relation med, så då när jag öppnade upp mig för honom så lyssnade han och gav mig olika tips och hjälpte mig om hur jag skulle prata med mina föräldrar. Han sa till mig att de kommer absolut inte bli besvikna på dig eller arg, utan de kommer bli ledsna och oroliga för dig. Dom kommer inte tycka att du är ett problem alls utan de kommer bara vilja ditt bästa och dom kommer försöka göra allt för att hjälpa dig!! Så mitt tips är att du kan börja med att prata med någon som du litar på (helst någon vuxen) å sen därefter så kan du berätta för dina föräldrar hur du känner och hur du mår, jag var jätte rädd för hur mina föräldrar skulle reagera å vad de skulle säga osv, men efter jag berättat så kändes de bra för då sökte de in till bup så fick jag hjälp där:) så mitt tios är att berätta för någon du litar på och även dina föräldrar och NEJ DU ÄR INTE ETT PROBLEM!! Om du int känner dig redo för de så kan du alltid skicka in ett meddelande anonymt till ”fråga bup.se” och så kan du få hjälp med de du behöver! Hoppas de löser sig och att din ätstörning går för långt tro mig då är d riktigt tufft att ta sig ur de ! Så ta hjälp redan nu! :heart: