Vill gå ner i vikt

Hej!
Jag är 15 år gammal och har varit väldigt osäker påmind själv och min kropp de senaste två åren. I höstas började jag att hetsäta när jag kom hem efter skolan. I början var det bara när jag var stressad men efter ett lite tag vad det flera gånger i veckan. Jag har gått upp i vikt på grund av detta och jag mår väldigt dåligt över det. Jag jämför mig väldigt mycket med tjejerna i min klass och personer på internet. Jag känner mig ofta ful och tjock. På kvällarna har jag nästan alltid ånges vilket gör det väldigt svårt att sova. Jag skäms även mycket över vad jag gör. Jag har försökt att förlora vikt ett flertal gånger men det har inte riktigt gett något resultat och då gallrat jag bara tillbaka i mina gammla vanor. Jag vill inte må dåligt över hut jag serum och vad jag gör. Vad ska jag göra?

Hej!

Vi är alla fina, unika och alldeles underbara precis som vi är. Men jag förstår verkligen att det inte alltid är lätt att känna så i ett väldigt utseendefixerat samhälle.

Känner du att du skulle orka prata med någon? Har ni en kurator på skolan? Eller skulle du kunna tänka dig att gå till undomsmottagningen?

Det är väldigt viktigt att du tar tag i detta och får hjälp att förändra dina tankar och ditt beteende så fort som möjligt. Ätstörningsproblematik tar så mycker energi och kraft som du, i ett drömscenario, skulle kunna lägga på annat som du brinner för.

Här på forumet finns lite kortare informationstexter om ätstörningar som du skulle kunna läsa som förberedelse om du betsämmer dig för att prata med någon. Du kan även läsa information på andra internetsidor. Min tanke är att det kan vara lättare att prata med någon ju mer förståelse och insikt du har om din situation. Det kanske också hjälper dig att formulera dina tankar och känslor.

Massa kramar.

/Stina

Hej jag är en tjej på 15 år och Jag känner exakt samma sak och jag har alltid varit lite överviktig hela mitt liv och maten har alltid varit en trygghet för mig vilket inte har varit så bra för mig och jag har väldigt dåligt självförtroende och Hr försökt gå ner i vikt länge men jag faller också tillbaka ständigt!
Vilket slutade med ätstörningar då jag inte åt eller drack på 7 dagar.